
Mathieu studeerde in 2010 cum laude af in boekhouding aan CEPES. In 2011 behaalde hij een aanvullende certificering in boekhouding.
Hij begon zijn carrière in 2014 bij DENTSU AEGIS als Digital admin support waar hij werkte aan het administratieve beheer van alle digitale campagnes.
In 2015 besloot hij over te stappen naar IPG MEDIABRANDS voor een nieuwe uitdaging om DIGITAL BUYER te worden, waar hij verantwoordelijk was voor de digitale inkoop van alle campagnes (IO
en programmatisch). Hij zorgde voor klanten uit verschillende bedrijfstakken, zoals BMW, EXXON of COFIDIS.
In die tijd bij IPG MEDIABRANDS werkte hij ook als DIGITAL PLANNER en hield hij zich bezig met het opzetten van alle plannen voor zijn digitale campagnes.
Sinds 2019 maakt Mathieu deel uit van het salesteam en beheert hij de verkoop van producten en technische tools die eigendom zijn van ROOT, AltPlus-producten (alt+) en geeft hij ook digitaal/media- (programmatic en planning)/data-advies aan de klanten van Root.
Hij spreekt Frans en vloeiend Engels.
In zijn vrije tijd speelt hij graag voetbal en strandvoetbal. Hij houdt ook van reizen.
2021-PRESENT
SALES MANAGER - ALT+/MYADS
Verantwoordelijk voor de verkoop van alle producten binnen het verkoopkantoor: ALT+ en MyAds Platform.
2018-2021
DIGITALE CONSULTANT - ROOT
Verantwoordelijk voor digitaal verkoopbeheer en
gegevensconsultancy en actief in programmatische en digitale planningsconsultancy.
2017-2019
ASSISTENT BOEKHOUDING - OVERHEIDSADMINISTRATIE
Verantwoordelijk voor alle boekhoudkundige coderingen met betrekking tot een asielzoekerscentrum
2015-2017
DIGITALE INKOPER & PLANNER - IPG MEDIABRANDS
Twee jaar lang verantwoordelijk voor de digitale inkoop en planning van verschillende grote klanten zoals BMW, EXXON of COFIDIS.
2014-2015
DIGITALE ADMINISTRATIEVE ONDERSTEUNING - DENTSU AEGIS
Verantwoordelijk voor al het administratieve beheer van de verschillende digitale campagnes.
2012-2014
FORMULERING VAN HET VACCIN - GSK
Verantwoordelijk voor de formulering van alle soorten vaccins.