Stéphane studeerde in 1997 af met een bachelordiploma in Marketing & Reclame aan de businessschool EISM. In 1999 studeerde hij af met een graad in Computerwetenschappen aan de UMH voordat hij in 2002 afstudeerde met een MBA in Interactieve Multimediale Bedrijfsprojecten aan ICHEC en in 2004 met een Master Thesis aan de Université Saint-Louis.
Hij begon zijn carrière in 1998 in de IT en reclamewereld voordat hij bij Hi-Media België aan de slag ging als Ad Operations Specialist en Web Developer. Daarna ging hij bij Ogilvy werken, eerst als IT’er, daarna als infografist en art director. In 2003 richtte hij zijn tweede bedrijf op, Tsunami Concept, een 360° communicatiebureau dat hij in 2006 verkocht voordat hij de Belgische tak van een Amerikaans bedrijf voor websiteontwikkeling oprichtte. Hij trad in 2007 in dienst bij Adlink en in 2008 bij Space, waar hij een van de eerste data- en technische afdelingen van het bureau opbouwde, voordat hij binnen hetzelfde bureau een performance afdeling ontwikkelde. Stéphane trad in 2011 in dienst bij IPG Mediabrands, eerst als Head of Performance en daarna als hoofd van de trading desk Cadreon. Vanaf eind 2015 beheerde hij de volledige Adtech van IPG in België evenals de digitale activa voor de groep (50+ mensen) tot hij eind 2017 vertrok. Na 20 jaar in het digitale ecosysteem heeft hij zowel ondernemersvaardigheden als bedrijfsmanagement, teammanagement, bedrijfsontwikkeling en P&L-verantwoordelijkheden.
Dankzij een brede ervaring bij lokale en internationale klanten heeft Stéphane een diepgaand inzicht verworven in hoe technische en handelsaspecten de reclameactiviteiten van merken kunnen/moeten beïnvloeden.
Hij spreekt Frans, vloeiend Engels en Spaans.
Stéphane is een enorme fan van films en al meer dan 30 jaar expert op het gebied van stripboeken.
2017-PRESENT
CEO & MEDEOPRICHTER - ROOT
CEO en medeoprichter
2015-2017
MANAGING DIRECTOR - IPG MEDIABRANDS ADTECH
CDO, verantwoordelijk voor alle digitale middelen en de hele digitale teams voor Programmatic, Direct Buys, Ad Ops & Tracking, Data, Strategy, etc. (50+ mensen). Lid van de raad van bestuur van Mediabrands.
2012-2015
MANAGING DIRECTOR - CADREON (IPG MEDIABRANDS)
Oprichting, ontwikkeling en beheer van de tradingdesk van het bureau, programmatische strategie, digitale technische mogelijkheden, P&L.
2011-2012
HEAD OF PERFORMANCE - IPG MEDIABRANDS
Beheer van alle ROI-klanten (planning, verkoop, strategie, techniek, enz.) en van de prestatieteams.
2008-2011
PERFORMANCE & TECHNICAL HEAD - SPACE
Creëren en managen van de prestatie- en technische afdeling, het team en gerelateerde klanten.
2003-2006
MANAGING DIRECTOR - TSUNAMI CONCEPT/INSPIRALIS
Co-creatie van bedrijven, bedrijfsontwikkeling, klanten- en teambeheer, enz. (offline en webontwikkeling/offshoring)